Nyhet

Alingsås kommun tar över driften av Alingsås Yrkesgymnasium

Alingsås Yrkesgymnasiums tidigare ägare går i pension efter många års engagerat arbete och därför tar Alingsås Kommun över driften från 1 september 2026.

händer

Övertagandet innebär inga förändringar för elever eller personal inför höstterminen 2026. Skolans lokaler, utbildningar, rektor och lärare kommer att vara desamma som tidigare.

Läs mer på Alingsås kommuns webbplats.

Uppdaterad